2009-09-07

Bildtjuvar

Det finns en sak som alla har börjat göra, och som jag stör mig så sjukt mycket på. Folk som snor ens bilder på bilddagboken och lägger upp dem på sin egen. Och jag menar inte bara bearbetade fotografiska verk (vilket är helt galet fel och borde straffas hårt!!), utan även vanliga vardags- eller partypics! Det finns en person som ska hyllas i detta ämne, och det är min vän Anna. På den tiden då hon hade bilddagbok lade hon ut sina egna bilder från eventen och länkade sedan till övriga personer med bilder från samma event. Föredömligt! Om du kopierar mina bilder, även om du uppger att de kommer från mig, så blir det ändå du som får credit för dem, du som får kommentarer osv. Jag inser när jag skriver detta att jag låter jävligt töntig, men whatta fuck. Jag gillar att få kommentarer!!

3 kommentarer:

  1. jag snor (A) men ja skaaaaa skaffa kamera

    /joll

    SvaraRadera
  2. ett tips skriv dit namn på bilden. Kanske inte så jätte kul men förhoppnigsviss hindrar det folk att sno men är ej säkert

    SvaraRadera
  3. Men bella! haha du är så rolig :D
    /zandris

    SvaraRadera