2009-10-12

Klargörande

Så här är det: Människor utvecklas hela tiden, det gör även jag. Det betyder att jag kanske inte har samma åsikt om olika ämnen idag som jag hade för ett år sedan. Men grejen är att jag för länge sedan bestämde mig för att aldrig radera inlägg, bilder eller kommentarer, bara för att jag inte längre gillar dem. Det jag skrivit tänker jag stå för. Jag raderar heller aldrig kommentarer från andra människor, hur elaka de än är. Jag tänker inte försöka dölja mig själv eller någon del av mig själv på något vis. Jag är en öppen person. Dessutom tycker jag på något sätt att andras tankar om mig också är en del av mig. Problemet är att vissa personer inte inser att jag utvecklas, utan tycks tro att jag fortfarande är samma person, med samma åsikter, som för flera år sedan. Det stör mig lite. (Anledningen till inlägget: en kommentar på "Utanförskap", februari 2008.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar