2009-07-21

Parsimmare

Det finns en sak jag stör mig grymt mycket på. Jag tycker om att motionssimma någon gång ibland, gärna på morgonen, men nu på lovet blir det väl lite senare på dagarna i alla fall... Hur som helst, det finns vissa simpla regler man bör hålla sig till för att underlätta för alla andra i bassängen. Till exempel simmar man motsols, och vid behov simmar man om folk i mitten av bassängen. Trots dessa regler blir det ofta väldigt trångt i de två banorna som hålls för motionssimmare. Redan när man är 3-4 stycken blir det svårt att få plats ordentligt, så när man kommer upp i 9-10 motionärer (som det ofta ser ut på morgonen) så är det näst intill omöjligt. Trots detta finns det somliga människor som tydligen varken lärt sig badreglerna eller har speciellt mycket common sense. De simmar bredvid varandra! Och jag blir så jävla irriterad! Speciellt när de, som idag, simmar jättesakta och tar upp massor av plats. Det går varken att simma i den takt jag själv vill, eller att simma om dem. Och sen har de mage att blänga på mig när vi råkar stöta i varandra då vi möts, trots att jag klämmer ihop mig mot kanten för att slippa just det! Nä fy fan för de dryga parsimmarna! Ps. När jag ändå håller på och dissa motionssimmarna så vill jag passa på att ge en känga åt tanterna som sprutar på sig så mycket parfym att det känns som att man simmar igenom ett tjockt moln varje gång man möts. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar