2009-07-15

Projekt Bellaboll #2

Tjockis-tips:
  • Om jag känner mig sugen - borsta tänderna
  • Om jag är småhungrig - ät frukt
  • Känn skillnaden mellan hungrig och sugen
  • Jag får bara unna mig tjockissaker en gång i veckan
  • Jag får äta på MAX högst en gång i månaden
  • Tänk på några avskräckande exempel innan du stoppar in tjockissaken i munnen. OBS: tänk före och inte efter, för efter får du bara ångets och blir inte smalare ändå
  • Drick ett glas vatten före varje måltid
  • Vänta 10 minuter innan andra portionen
  • Hoppa över efterrätt, snacks och godis

2 kommentarer:

  1. Så länge man känner att man kan unna sig god mat/godis ibland så är det helt okej tycker jag, så man inte mår dåligt bara för att man äter onyttigt ibland. Kroppen mår bra när själen mår bra :)

    SvaraRadera