2009-02-04

Kramar

Dagens inlägg blir kort och det ska handla om kramar. Tillfällen då jag tycker det är okej att kramas: - Som en gest för tacksamhet - I syfte att trösta - När man inte träffats på länge - Innan och efter sex I övrigt tycker jag att kramar är jävligt jobbiga. Kramar är intima, och jag vill inte vara intim med vem som helst. Vissa människor tar inte i hand när de hälsar, på grund av religion eller fysiska hälsoskäl - ämnet var uppe för diskussion på teve för inte så länge sedan. Själv vill jag inte kramas när jag hälsar. Inte på grund av religon, inte på grund av min fysiska hälsa, utan snarare på grund av min psykiska hälsa, kan man väl säga. Jag tycker helt enkelt att det är obehagligt med kramar. Det är kanske lite konstigt, för jag har inte alltid känt så här. Jag vet inte vad det är som har förändrats, det är bara hur jag känner. So now you know!

1 kommentar:

  1. Jag vill krama dig! Äntligen hittade jag adressen till din blogg förövrigt :) jag satt och kollade på dina webcam klipp och blev så sjukt nostalgisk. Och sjukt dåligt samvete har jag också för att jag alltid säger att jag ska komma till Gävle men sen har jag aldrig råd :( det känns så himla dumt. Jag saknar dig hur som helst. Även om vi inte har pratat på länge så känns det fortfarande som att jag kan berätta det mesta för dig. Minns du att jag ringde dig typ en halv minut efter att jag förlorat oskulden? Haha. Aja. Jag hoppas att det inte är alltför länge kvar tills vi ses igen, vi har ju en del catching-up att göra ;D KRAM.

    SvaraRadera