2010-02-01

Projekt Bellaboll #20

Då har första dagen varit! Jag tycker att det var en perfekt dag att starta på: första dagen på veckan, första dagen på månaden och första tabletten på p-pillerkartan ^^ Meant to be! Det har varit tufft. Men ungefär som jag räknat med. Pappa har hela tiden sagt att det kommer att bli tufft för att jag kommer vara hungrig, trött och kall. Men det jag fasade mest inför var att behöva dricka pulverblandningarna (om ni inte visste det så hatar jag typ allt som har milkshakekonsistens). Och det var en riktig jävla plåga att dricka vaniljdrycken imorse. Fyfan säger jag bara. Jag vill inte gå in alltför mycket på detaljer, men jag fick kväljning efter kvjälning och det tog mig över en halvtimme att få i mig de dryga 2 decilitrarna. Eftersmaken var värst. Därför försökte jag efteråt intala mig själv att jag ätit en vaniljbulle. Det kändes bättre. Lunchen blev en enorm lättnad efter den tröga starten. Potatis- och purjolöksoppa. Faktiskt riktigt god. Jag fick minnen från dagis när jag åt den, och tro det eller ej, men när mamma kom hem berättade hon att det var just potatis- och purjolöksoppa som jag bett att få receptet på från dagiskockarna när jag var typ 5 år gammal. Great! Jag har rört på mig totalt 1 timme och 15 minuter idag - promenader och cykling. Duktig bella :) Jag provade även att frysa två drinkar, så till kvällsmål blev det "chokladglass". Det var ingen höjdare. Godare än vaniljen, men grymt svåräten - tog mig över en timme (!) att få i mig alltihopa. Så, skål för ytterligare 27 långa dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar