2009-03-14

Bekännelse

Fyfan vad jag är cool. Den senaste månadens fredagkvällar har jag inte varit ute en enda gång. Jag har inte heller haft folk hemma. Jag har tittat på Lets Dance med mamma och pappa. Vardagkvällar lägger jag mig sällan efter tio och många gånger blir det till och med före nio. Mest för att jag inte har något bättre för mig tror jag. Jag spelar nästan alltid mobilspel innan jag somnar, och då oftast favoritspelet Horse & Pony. Det är förresten inte bara innan jag somnar som jag gör det, utan även på bussar, flygplan och i bilar (och en gång på en båt), mellan lektionerna, på lektionerna, en stund efter frukosten, eller bara när jag inte har något annat för mig. Jag bryr mig inte om mode, utan har på mig det som är skönt. Och det som är rent (oftast). Jag hatar jeans, och de jeans jag trots allt äger är (enligt vissa) extremt höga i midjan - ibland till och med över naveln :) Senast jag gjorde något spännande var när jag och A tjuvrökte för någon månad sen. Och inte ens det var egentligen förbjudet, eftersom vi är myndiga båda två (se blogginlägg Tonårsrevolt från februari 2009). Jag har inte haft en pojkvän på över fyra år och jag minns inte ens när jag festade sist. Det enda jag minns var att jag hade förbannat tråkigt och önskade att jag låg hemma och kollade på Vänner. För övrigt följer jag runt tio teveprogram i veckan. Jag har tillbringat denna lördagkväll tillsammans med mamma, pappa, mormor, morfar och hunden. Och syrran en liten stund. Jag har kollat på melodifestivalen och jag har till och med röstat. Två gånger! Jag jublade en liten stund när Malena vann. Jag har ätit fiskbullar till middag och jag vågade inte prova mammas nya, spännande hårdbröd - utan gick och skar upp två skivor mjukt bröd. Tog en skiva av den milda osten på varje macka. När melodifestivalen var slut gäspade jag och sade godnatt till familjen, innan jag slängde ett öga på klockan och såg att den var strax efter tio. I det ögonblicket dog jag lite inombords. Jag tror inte ens att morfar har gått och lagt sig än. Jag tror faktiskt att jag kan vara Sveriges o-coolaste tonåring. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar