2009-03-02

Erfarenheter

Jag tror att vad som än händer så kommer det att gynna dig. Allt påverkar dig, lyckodagar likaväl som svek och hemska dödsfall. Det är i alla fall vad jag intalar mig själv när det händer något dåligt: "Alla erfarenheter är bra erfarenheter". Det är väl lite i samma spår som "what doesn't kill you makes you stronger". Och jag tror verkligen att det är sant. Jag tror att Lilla J en dag kommer att kunna se tillbaka på sin tuffa tid och på något sätt ändå vara glad över att det hände, att hon gått igenom det. Jag tror att S så smångingom kommer att inse varför vi gled ifrån varandra, och förstå att det var det bästa som kunde hända. Och trots allt hemskt som hänt dem på sista tiden så tror jag att hela Familjen J kommer - kanske fortare än de tror - att ha vuxit sig starkare och friskare. Jag har själv redan börjat uppskatta allt dåligt som hänt mig (bra också kanske, men av någon anledning ägnar jag sällan det lika mycket tid) och kan börja se hur det ändå har format mig till något bättre. Nåja, även om jag skulle ha fel, även om "alla erfarenheter är bra erfarenheter" inte är en så magisk mening som jag intalar mig själv, så är det i alla fall skönt att ha något att trösta sig med. Det räcker med att tro på det själv så känns det lättare. Innan jag avslutar har jag två saker att säga: 1. Varför envisas folk med att skriva "allt bra?" på msn jämt? Okej, jag vet att jag överreagerar, men jag tycker det är så jobbigt för allt är aldrig bra! Inte för mig, inte för nån! Om du inte är beredd att veta sanningen så fråga inte hur det är över huvud taget. 2. Jag hittade coolaste bloggen idag: www.riktigkille.nu En snubbe som gjorde ett examensarbete som gick ut på att stalka en okänd kille. Fett bra blogg, så läs den folk!

1 kommentar:

  1. "what doesn't kill you makes you stronger"

    Hahaha så tänker jag med alla jobbiga saker som händer!

    SvaraRadera