2009-03-08

Småsten

Förbannade jävla grus! Var på promenad nyss, på de alltmer snötomma cykelvägarna, och jag stannade inte en, inte två, utan TRE gånger för att tömma ut grus ur skorna! Är det bara jag som har tänkt på att man alltid har högst ett gruskorn i skon? Möjligen i sällsynta fall har man en sten i varje sko, men aldrig någonsin har två småstenar lyckats finna sin väg in i samma sko samtidigt. Det är fan irriterande. Jag går där och försöker ignorera den lille jäveln in i det längsta, men till slut står jag inte ut, så jag stannar upp, står och hoppar på ett ben medan jag skakar ut den oskyldiga lilla stenen som genast försvinner i myllret av andra stenar på marken och därför inte ens ger mig en chans att förbanna den tillräckligt, och sedan hinner jag knappt så mycket som sätta tillbaka foten på marken innan det börjar om igen. En ny sten. Och det mina vänner, var dagens i-landsproblem.

1 kommentar:

  1. Jag brukar gömma stenarna mellan tårna det funkar ;)

    SvaraRadera