2010-03-29

Projekt Bellaboll #44

Idag är de två månaderna över. Nu börjar egentligen den riktiga utmaningen. Det kommer bli mycket svårare nu när jag inte har samma strikta regler. Men jag ska kämpa på, för det känns så himla bra att äntligen börja bli lättare igen. Tänkte att jag skulle ta och sammanfatta dietperioden lite. På två månader har jag gått ner 12, 6 kg. Jag har tappat 27 cm i midjan och är nu bara 4 cm från 88, som är den magiska gränsen för kvinnor. Över 88 cm så ökar risken för hjärt- och kärlsjukdomar, samt diabetes. Jag har även minskat i BMI från 35,9 (svår fetma) till 31,9 (fetma). Jag har knappt 2 steg kvar för att nå gränsen från fetma till övervikt. Förutom alla siffror, så känner jag mig så himla mycket bättre. Det är lättare att röra på sig - ganska självklart egentligen, jag släpade ju runt på 12 kilo mer för två månader sedan. Tack till alla som hejjat på mig här på bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar