2009-04-02

Familjeträdet

Min familj är bland den konstigaste jag vet. Det kanske bara är Zandras familj som slår oss. Jag tänkte i alla fall ge er en liten inblick i det Lundgrenska trädet. Mamma Snäll och generös kvinna med en förkärlek för brandbilar. Har hänt att hon surnat till då hennes döttrar inte såg skillnad på brandbilen och stegbilen. Hon arbetar på stadens sjukhus där hon gör ett bra jobb ända in på kvällstimmarna nu för tiden. En av hennes livs ambitioner tycks vara att lära hunden prata. Då och då hör jag henne tjuta från köket: "Aaaaaj laaaaav jooooooooooo", följt av hundens osammanhängande ylande. Pappa Har mer än en gång anklagats för att vara snål, men när det verkligen gäller har han det största hjärtat (och plånboken) av alla ;) En av hans största bedrifter var när han spelade golf på julafton. Min pappa ger oss inte den sorts uppmuntran som vanliga föräldrar gör, dvs "vad fin du är i håret", eller "du har ett så sött leende". I stället får jag och min syster ofta höra att vi har - som i johannas fall - "fina klavicklar", eller som i mitt fall - fula halsmandlar. Pappas hemmaprojekt är att lära lillasyster vad alla kroppens ben heter på latin. Lillasyster Var fram tills för bara något år sedan helt insnöad på färgen rosa. Många som besökte hennes rum trodde att de blivit färgblinda. Hon har nu vuxit upp till en lång, vacker blondin som bara någon gång om dagen bär rosa. Tror sig ha växt om sin storasyster i intellekt och framför allt coolhet. Det är ju trevligt att ungen har drömmar. Jag Sover mycket. Som ni ser är vi inte som andra familjer. Men det gör oss ingenting. Vi har så otroligt kul tillsammans att vi inte skulle byta bort varandra för allt guld i världen. Så det så!

6 kommentarer:

  1. hhahahahhaa! allt stämmer. förutom delen där du antyder att jag är mindre cool än dig... så det får du ändra tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, underbart ju! din familj är sjukt nice!

    /zandra

    SvaraRadera
  3. Aaaajjj laaave juuu tooo Bella!
    //Mamsi

    SvaraRadera
  4. Det mesta stämmer enligt min mening!!!/pappsi

    SvaraRadera
  5. Sv: För att jag behöver pengar plus att det är som ett jobb för mig. :)

    SvaraRadera
  6. Sv: Nej, eller jag har gått en grundutbildning i skolan. Sen är jag självlärd. :)

    SvaraRadera